نماي داخلي ساختمان

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری
نماي داخلي ساختمان
فرمت فایل : ورد- word
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 18 صفحه

فهرست مطالب:
انواع كف پوش ها
سنگ
مشكلات استعمال سنگ
سراميك
مشكلات استعمال سراميك
موزائيك
پاركت يا كف پوش چوبي
مشكل استعمال پاركت
موكت
مشكلات استعمال موكت
كلياتي درباره آشپزخانه
اشكال مختلف آشپزخانه
شومينه
اشباع رنگ
هفت اصل براي طراحي داخلي

بخشی از متن :
انواع كف پوش ها
انواع كف پوشها عبارتند از : سنگ ، كاشي ، موكت ، كفپوش هاي پلاستيكي ، چوبي و موزاييك و سنگ.
سنگ
سنگ گرانبها ترين نوع مصالح ساختماني است . يكي از موارد استفاده آن مفروش كردن كف آشپزخانه و سرويس هاي بهداشتي است . هرچه ابعاد آن بزرگتر باشد قيمت آن نيز گرانتر است . نقش و سختي سنگهاي رنگي و تزييني در ارزش گذاري آنها مؤثر است . وجود هر گونه لكه ، رگه يا ترك در سنگهاي قيمتي باعث كاهش ارزش آنها مي شود . صيقلي دادن سنگها بعد از نصب روشي براي از بين بردن ميكروبهاي بين درز سنگها است.
مشكلات استعمال سنگ
پاك كردن لكه و چربي از روي سنگ به آساني ميسر نيست . سنگ در فضاهاي سرد كاربرد چنداني ندارند . از ديگر مشكلات استفاده از سنگ ايجاد سر و صدا به دلیل تماس با وسايل چوبي است .البته اين مشكل را مي توان با اضافه كردن يك تكه چرم زير پايه صندلي ها از بين برد . براي مفروش كردن كف اتاق خواب به دلیل سرد بودن ، صيقلي بودن و ايجاد اصوات مزاحم معمولاً از سنگ استفاده نمي شود.
تكستدام نوعي سنگ مصنوعي و زيبا است كه تمام خصوصيات سنگ هاي طبيعي را دارا مي باشد .
سراميك :
سراميك در رنگ ، فرم و ابعاد متنوع موجود است . ابعاد بزرگتر آن گرانتر است .
مشكلات استعمال سراميك :
درزهاي سراميك ساو داده نمي شود . و بعد از مدتي قابل تميز كردن نيست . سراميك سرد است . ضربه سنگين ، ترك و لكه باعث ايجاد نماي بسيار زشتي در مجموعه چيدمان سراميك مي شود .
موزایيك :
موزایيك از تركيب سيمان و ماسه ساخته مي شود . روي موزاييك ساو داده مي شود . بهتر است از استعمال انواع خاص آن كه ايجاد گرد و خاك زياد در كف ساختمان مي كند پرهيز شود. موزاييك براي زير سازي كف پوش هاي ديگر مانند موكت استفاده مي شود.
پاركت يا كف پوش چوبي
پاركت نوعي كف پوش چوبي است كه روي آن موزاييك مي چسبانند . روي پاركت را به دليل مقاومت كم آن در مقابل رطوبت با موادي مانند پوليستر يا پي وي سي مي پوشانند كه بسيار مضر هستند و تماس با آن در صورت برهنه بودن پا غير بهداشتي است .
مشكل استعمال پاركت :
استفاده از پاركت در سرويس ها و آشپزخانه ها به دلیل مقاوم نبودن در برابر رطوبت اصلاً مناسب نيست . از مشكلات ديگر اين كف پوش ، آتش زا بودن آن است .
كلياتي درباره آشپزخانه
وجود آشپزخانه در ساختمان ضروري است . آشپزخانه بايد در ارتباط نزديك و تنگاتنگي با غذا خوري و ورودي باشد. براي هر مركز كار يك پريز جداگانه لازم است . بايد براي تهيه غذا روي سطح ميز ها جاي كافي وجود داشته باشد . تهويه هم به صورت طبيعي و هم به صورت مصنوعي از ملزومات كار در آشپزخانه است . آشپزخانه بايد در ارتباط نزديك با سرويس هاي بهداشتي باشد .جهت باز شدن درهاي كابينت ، بايد برخلاف جهت حركت شخص در آشپزخانه باشد . آشپزخانه بايد در نماي شمالي ساختمان واقع شود. وسايل آشپزخانه بايد در ارتباط خوبي با همديگر باشند . مثلث كار :
در آشپزخانه سه فعاليت عمده انجام مي شود كه عبارتند از : نگهداري مواد غذايي ، شستشو و پخت و پز به عبارت ديگر مثلث كار آشپزخانه از سه رأس نگهداري ، شستشو و پخت و پز تشكيل مي شود . رفت و آمد در آشپزخانه بايد از مثلث كار ، جدا باشد .
اشكال مختلف آشپزخانه :
آشپزخانه L و مثلث كار كه قابليت عملي براي OPEN شدن دارد .
آشپزخانه V و مثلث كار كه داراي سه ضلع عمود بر هم است . از يك ضلع آن مي توان براي OPEN كردن آشپزخانه استفاده کرد شکل خطي آشپزخانه كه در آن همه وسايل در يك خط قرار مي گيرند و در ارتباط با هم هستند. در اين شكل مثلث كار وجود ندارد .
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 5350 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:20 کیلوبایت

 قیمت: 2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: