تحقیق در مورد میگرن

دسته بندي : علوم پزشکی » پزشکی
تحقیق در مورد میگرن

فرمت فایل : ورد- word
قابل ویرایش
تعداد صفحات : 9 صفحه

فهرست مطالب:
شرح بیماری‌
انواع میگرن
میگرن کلاسیک
میگرن غیر کلاسیک
ارتباط میگرن با سن
علت به وجود آمدن میگرن
تشخیص میگرن
مشکلات مبتلایان به میگرن
عوامل‌ افزایش‌ دهنده‌ خطر
پیشگیری‌
درمان
داروها
تشخیص بیماری
داروهایی جهت پیشگیری از میگرن
درمان

بخشی از متن :
میگرن
میگرن (Migraine) بیماری است که با سردردهای مداوم و سخت مشخص می ‌شود و غالباً با اشکالات زود گذری در جریان خون مغزی و استفراغ همراه است. این بیماری با یک‌ نوع‌ سردرد شدید و ناتوان ‌کننده‌ معمولاً در یک‌ طرف‌ سر ، که‌ به‌ همراه‌ آن‌ علائم‌ دیگری‌ مثل‌ تهوع ‌، استفراغ‌ و مشکلات‌ بینایی‌ همراه است. حمله‌ این‌ سردرد می ‌تواند 72 - 2 ساعت‌ طول‌ بکشد. حملات‌ میگرن‌ در بعضی‌ از افراد ممکن‌ است‌ به ‌طور هفتگی‌ رخ‌ دهند، در حالی‌ که‌ در بعضی‌ دیگر ممکن‌ است‌ حتی‌ یک‌ بار نیز در سال‌ رخ‌ ندهند.
میگرن‌ هر دو جنس‌ را تحت ‌تأثیر قرار می‌ دهد، اما در زنان‌ شایع ‌تر است‌. میگرن همچنین ممکن است ارثی باشد. بیماری در حوالی سنین بلوغ شروع شده و در میانسالی از نظر شدت و دفعات تکرارش کاهش می ‌یابد. حملات میگرن بیشتر صبح‌ ها شروع شده و علائم اولیه آن تار شدن دید یا ظهور نقاط رنگی در خطوط جلوی چشم است. حملات سردرد چند ساعتی به طول می ‌انجامد و پس از خوابیدن بهبود می ‌یابد.
انواع میگرن:
میگرن کلاسیک
میگرن کلاسیک عموماً یک سردرد یک طرفه می‌ باشد و به صورت ضربان ‌دار اتفاق می ‌افتد. قبل از شروع سردرد بیمار دچار تغییرات بینایی می ‌شود که به صورت توهمات و جرقه ‌های بینایی هستند که در اصطلاح به آن اورا می ‌گویند. اکثر بیماران یک حمله را در طول هفته تجربه می‌ کنند و اصولاً بین 2 تا 24 ساعت طول می ‌کشد. بیمار دچار حالتهایی مانند تهوع ، استفراغ ، گریز از نور ، سستی و حتی گاهی در مراحل حاد دچار اخلال حس نیمه بدن و تکلم می‌ شود. در بین حملات بیمار سردرد یا ناراحتی دیگری ندارد.
دسته بندی: علوم پزشکی » پزشکی

تعداد مشاهده: 5761 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 9

حجم فایل:31 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: